fredag 6. november 2009

iGoogle


Igoogle var nytt for meg. Hadde så vidt vært overfladisk borti Netvibes tidligere, det er en tilsvarende tjeneste.

Enkelt å opprette konto og endre tema, dvs bakgrunnsbilde på igoogle. Jeg ville ha samme tema på alle fanene, litt plundrete å måtte endre på en og en fane, ikke kunne endre under ett. Det var også intuitivt å klikke bort sidene som ligger forhåndsinnstilt.

Opprette, dvs navne nye faner var også greitt, men så var det å fylle dem med innhold da. Skjønte etter hvert at jeg kunne søke etter aktuelle "ting" under Legg til ting lengst til høyre, f.eks. Facebook. Men ikke alt jeg ville ha kan legges til via denne knappen (tror jeg?) Opprettet derfor bokmerker på disse. Lurer litt på om man kan opprette en ny fane og få dradd f.eks. finn.no over i den fanen ... Det må jeg se litt mer på.

Igoogle kommer jeg til å bruke videre, ikke vanskelig å se poenget med å ha mail, Facebook m.m. tilgjengelig fra samme nettside, ferdig innlogget. Man må bare passe godt på passordet til iGoogle, slik at ikke uvedkommende får tilgang til "alt".

En liten innvending til: synes iGoogle er ganske "topptung" - temaet tar stor plas, og selve innholdet som man ønsker å fylle iGoogle med begynner ganske langt ned på siden. Men det er jo ekstra tydelig på min 13 tommer.

Hovedbudskapet er at dette er veldig nyttig!

1 kommentar: