søndag 18. oktober 2009

Adobe photoshop express

Hadde lyst til å se litt på Adobe photoshop express som er en strippet gratisversjon av Photoshop.

Første bøyg var å finne programmet, i hodet mitt skulle dette lastes ned på maskinen, tilsvarende f.eks. et annet gratis bildebehandlingsprogram som jeg har brukt en del: Irfan View. Men Express brukes da online, ved å lage seg en bruker.

Nøyde meg med å se litt på menyene og legge en ramme på et bilde (decorate/frames). Som et valg kan koden til bildet limes inn på egen webside:



En artikkel fra Din side om Photoshop express.

Greitt å vite hva det er, men kommer neppe til å bruke Photoshop express videre.

2 kommentarer:

  1. Du er min første "følger". Er ikke sikker på hva som er forskjell på å være en følger og bare legge til en kommentar.
    Forøvrig synes det meg at vi er omtrent like langt i kurset og snuser på nye ting med en viss skepsis.
    Støtter deg på at Irfanview kan løse enkelte ting bedre enn mer avanserte bildeprogram.

    SvarSlett
  2. Hei
    For å bli en "følger" klikker man på "følg"-knappen langt oppe til høyre i skjermbildet når man har den bloggen man ønsker å følge oppe.

    Men hvordan det blir seende ut hos deg - om du får et slags varsel når jeg svarer deg på din kommentar på min blogg er jeg ikke sikker på ... Men jeg får i hvert fall opp dine blogginnlegg i en leseliste hos meg, slik at jeg raskt kan se nye innlegg på de 3-4 bloggene jeg følger.

    Kommentarer kan man legge til hvor som helst.

    Leste på bloggen din at du kjente til ulike bildebehandlingsprogram, ble interessert i det. Jeg er ganske enkel på det området, kan beskjære og resize, det er stort sett de funksjonenene jeg bruker foreløpig ...

    Er ikke helt klar for å lage meg profiler overalt nei, men synes samtidig dette er spennende og har allerede lært mye. :-) Lykke til videre med kurset.

    SvarSlett