lørdag 10. oktober 2009

Følge andres blogger

Har klikket meg inn på bloggen til noen av de andre deltakerne, enkelte har allerede gjennomført alle leksjonene - imponerende. Har også valgt med ut et par andre blogger som jeg skal følge.

Redigert 11.10.: prøvde å kommentere på andres blogginnlegg, fikk det ikke til, fikk spørsmål om velge profil fra en nedtrekksliste, men uansett hva jeg valgte kom det en feilmelding da jeg prøvde å publisere kommentaren. Nå virker det å legge til kommentar på egen blogg - kommer opp automatisk torils blogg (google) på profilnavn. Men får fremdeles ikke lagret kommentarer på andres blogger. Dette må jeg fundere litt mer på, ev. be om brukerstøtte.

Litt seinere: man må selvfølgelig være innlogget i redigeringsmodus, ikke bare i visningsmodus. Da tar jeg kvelden.

2 kommentarer:

  1. Hei. Hva skjer når du skal lage en kommentar på en annens blogg? Der det står "kommenter som", hva velger du der? Du bør velge "google" kontoen.

    Når du klikker "legg inn kommentar" blir du bedt om å skrive inn en ordbekreftelse. Når det er gjort, klikker du "legg inn kommentar".

    Det hender av og til at bloggen er litt vrang, slik at man ikke får publisert kommentaren sin selv om man har gjort alt riktig. Da er det bare å prøve igjen.

    SvarSlett
  2. Får til å kommentere på andres blogger nå, greier ikke helt å rekonstruere hva som skjedde da jeg hadde problemer med det for en ukes tid siden. Da gikk det ikke å få valgt google-kontoen heller, webspøkelset sikkert ....

    Men poenget er vel at man må være innlogget for å få kommentere på innlegg.

    SvarSlett