onsdag 14. oktober 2009

Et bilde til fra Flickr

Nytt bilde fra Flickr - utrolig mange vakre bilder her. Opphavsmann: Joeke Pieters.

Jeg har ikke laget meg noen konto på Flickr foreløpig, da tror jeg det er slik at man må mellomlagre bilde på egen PC , før det kan lastes opp på denne bloggen.
Rett meg gjerne hvis jeg tar feil.:-)

Ser også ut til at bildet skaleres automatisk til høvelig "bloggstørrelse", når jeg laster det inn på bloggen. (forresten ble det litt stort i forhold til bredden på skrivefeltet).

Redigert 18.10:
Uten konto på Flickr kan man likevel lenke opp bilder direkte fra Flickr på bloggen:

Jeg får ikke til dette ved å bruke den adressen til bildet som kommer opp i nettleser, men ved å høyreklikke på bildet og velge fil/egenskaper og kopiere med meg den adressen til bildet som står der så fungerer det. Dette bildets opphavsmann er Bahman Farzad.

2 kommentarer:

  1. Har du ikke flickr konto og vil legge til et bilde til bloggen derfra, kan du gjøre følgende:

    1. Lagre bildet fra flickr til din datamaskin og så laste opp på bloggen.
    2. Kopiere adressa til bildet. Klikk "legg til bilde" knappen på bloggen og til høyre kan du lime inn linken.

    Før du laster opp bildet, kan du velge hvor stort det skal være. Under der du kan kopiere et bildelink fra nettet, kan du velge størrelse for bildet ditt.

    SvarSlett
  2. Hei
    Ja, lokal lagring og så opplasting gikk helt fint.
    Nå fikk jeg også til å lenke til bildet hos Flickr, men IKKE ved å bruke adressen som kommer opp i nettleser, måtte klikke på bildet og ta med meg den adressen som står under Fil/egenskaper. Valgte bildestørrelse liten, som slett ikke er så liten spør du meg. :-)

    Forresten, når man laster opp bilder: synes det er ganske ulogisk at avbryt-knappen står til venstre, det blir på et vis mer nærliggende å klikke "avbryt" enn "last opp bildet". Har selv klikket feil flere ganger, disse knappene burde byttet plass. Men det er jo en helt annen diskusjon. :-)

    SvarSlett